Artikel 1 Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Hand/Voet Zorg4You en een cliënt waarop Hand/Voet Zorg4You deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.


Artikel 2 Inspanningen Hand/Voet Zorg4You
Hand/Voet Zorg4You zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Hand/Voet Zorg4You zal een cliënt inlichten over financiële gevolgen van een aanpassing of aanvulling van de behandeling.

Artikel 3 Afspraken
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Hand/Voet Zorg4You melden. Een 1ste keer niet afzeggen heeft geen gevolgen. Indien de cliënt deze verplichting de 2de keer niet of niet tijdig nakomt, mag Hand/Voet Zorg4You 50% van het totale bedrag voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Hand/Voet Zorg4You moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

Artikel 4 Betaling
Hand/Voet Zorg4You vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar op de website en in de praktijk. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW. Hand/Voet Zorg4You vermeldt prijswijzigingen 2 maanden voor de ingangsdatum duidelijk zichtbaar op de website en in de praktijk. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant, per pin of facturering te voldoen.


Artikel 5 Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet Hand/Voet Zorg4You vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan behandelaar aangeeft dat deze noodzakelijk dan wel wenselijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk/wenselijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. De cliënt geeft medische veranderingen door aan de behandelaar, bijvoorbeeld chemotherapie, wijzigingen in medicatie of aandoeningen zoals diabetes. Hand/Voet Zorg4You is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de behandelaar is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.


Artikel 6 Geheimhouding

Hand/Voet Zorg4You is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Hand/Voet Zorg4You verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

Binnen Hand/Voet Zorg4You worden de persoonlijke gegevens van de zorgvrager in een geautomatiseerd computersysteem geregistreerd. Al deze verzamelde gegevens worden vertrouwelijk behandeld volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).


Artikel 7 Aansprakelijkheid
Hand/Voet Zorg4You is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.


Artikel 8 Garantie

Hand/Voet Zorg4You geeft de cliënt 7 dagen kwaliteitsgarantie op de verrichte behandeling en de producten. Deze garantie vervalt indien:

  • De cliënt andere producten dan de door Hand/Voet Zorg4You geadviseerde heeft gebruikt
  • De cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd
  • De cliënt de verwijzing door Hand/Voet Zorg4You naar een andere discipline niet heeft opgevolgd
  • De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt


Artikel 9 Therapeutische hulpmiddelen

FootBalance inlegzool is een therapeutisch hulpmiddel. Er kan daarom nooit garantie op het effect van de inlegzolen worden gegeven. Wanneer de inlegzolen binnen 1 maand na in gebruik nemen (bij 'normaal' gebruik) defect raken, valt dit binnen de service en worden ze daarom niet in rekening gebracht. Er geldt een inspanningsverplichting maar geen resultaatverplichting. Bij geen gewenst resultaat is er nooit sprake van teruggave, korting of vrijstelling van betaling.


Artikel 10 Beschadiging & diefstal
Hand/Voet Zorg4You heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Diefstal meldt Hand/Voet Zorg4You altijd bij de politie.


Artikel 11 Klachten

Hand/Voet Zorg4You wenst dat u tevreden bent over haar service en hecht veel waarde aan goede contacten met cliënten. Daarom werk ik steeds aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Het kan wel eens anders lopen dan verwacht. In dat geval hoor ik graag van u. Ik probeer te leren van mijn fouten door te luisteren naar uw klachten. Soms is een goed gesprek voldoende om uw onvrede weg te nemen. Indien dit niet afdoende zou zijn hebben wij een geschilleninstantie & klachtenregeling volgens de wet WKKGZ. Zie Artikel 12. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk (evt. per mail) gemeld worden aan Hand/Voet Zorg4You . Hand/Voet Zorg4You dient de cliënt binnen veertien dagen na ontvangst van de schriftelijke klacht, passend antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is dan zal Hand/Voet Zorg4You de behandeling opnieuw gratis uitvoeren. 
Als een behandeling geen gewenst resultaat oplevert heeft u in geen geval recht op teruggave, korting of vrijstelling van betaling.


Artikel 12 Geschillencommissie

Indien Hand/Voet Zorg4You en de zorgvrager niet tot overeenstemming kunnen komen bij geschillen genoemd onder artikel 9 en/of 11 dan kan de zorgvrager het geschil conform de WKKGZ voorleggen aan een geschillencommissie.

Hand/Voet Zorg4You is aangesloten bij Klachtenportaalzorg. De zorgvrager kan met de geschillencommissie contact opnemen via de website. Mijn lidnummer is 19511. De zorgvrager kan het geschil ook voorleggen aan de brancheorganisatie Stipezo via mailadres info@stipezo.nl


Artikel 13 Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de praktijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Hand/Voet Zorg4You het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren zonder opgaaf van redenen.


Artikel 14 Recht

Op elke overeenkomst tussen Hand/Voet Zorg4You en de cliënt is Nederlands recht van toepassing.
Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.